Algemene Voorwaarden – De Kozijnenklusser
De Kozijnenklusser
Spinetstraat 17
2287 BP Rijswijk
KvK-nummer: 75222620
1. Algemeen
1.1 Deze voorwaarden gelden voor alle offertes, opdrachten, levering en montage van kozijnen door De Kozijnenklusser. Afwijkingen zijn alleen geldig als deze vooraf schriftelijk zijn overeengekomen.
1.2 Indien één bepaling nietig is, blijven de overige van kracht; partijen zullen in overleg een vervangende bepaling vaststellen.
1.3 Alle tekeningen in deze offerte zijn van binnenuit gezien.
1.4 De afmetingen zijn breedte x hoogte in millimeters.
1.5 Mocht u gedurende het traject het besluit nemen om de montage zelf of door derden te laten uitvoeren, zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de maatvoering. Let op, hier kunnen kosten aan verbonden zijn indien er kosten zijn gemaakt.
2. Begrippen
- Opdrachtgever: degene die de opdracht verstrekt.
- Kozijnen: alle geleverde kozijnen, inclusief glas, beslag en toebehoren.
- Werkzaamheden: verkoop, levering en montage van kozijnen.
3. Offertes & totstandkoming
3.1 Offertes zijn vrijblijvend, geldig tot 30 dagen tenzij anders vermeld.
3.2 De overeenkomst ontstaat pas na schriftelijke bevestiging door De Kozijnenklusser.
3.3 Na akkoord ontvangt u de aanbetalingsfactuur van 50% over de materialen (indien er definitief ingemeten is, anders pas na het definitief inmeten en verwerken van de bestelling).
3.4 Na ontvangst van de aanbetaling zal uw bestelling in productie worden genomen en start de levertijd.
3.5 Voorafgaand aan de levering bij het montageadres ontvangt u de restfactuur over de materialen.
3.6 Bij onjuistheid in opgegeven gegevens behouden wij ons het recht voor prijzen, termijnen of aanbod aan te passen.
4. Prijzen & betaling
4.1 Alle prijzen zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.
4.2 De montagekosten dienen direct na montage voldaan te worden. Het is niet mogelijk dit contant te voldoen bij de monteur.
4.3 Betaling materialen, zie artikel 3.2, 3.3, 3.4 en 3.5.
4.4 Bij niet-tijdige betaling is de opdrachtgever in verzuim; De Kozijnenklusser mag dan opschorten of ontbinden en wettelijke rente rekenen.
5. Levering & montage
5.1 Levering volgens overeengekomen planning; termijnen zijn indicatief en geen fatale termijnen.
5.2 Montagediensten worden uitgevoerd volgens professionele normen; verzoeken van opdrachtgever die meerwerk veroorzaken, worden apart gefactureerd.
5.3 Indien opdrachtgever de levering weigert of informatie niet tijdig aanlevert, mogen wij levering opschorten en opslagkosten in rekening brengen.
6. Meer- en minderwerk & annulering
6.1 Voor werkzaamheden buiten offerte geldt schriftelijke vastlegging en aparte facturering.
6.2 Bij opschorting door opdrachtgever kunnen kosten in rekening gebracht worden conform onderlinge afspraken.
7. Garantie
7.1 Wij garanderen de kwaliteit van kozijnen conform de verwachtingen bij afname.
7.2 Standaard 10 jaar garantie op kozijnen en 2 jaar op glas (tenzij anders vermeld).
7.3 Garantie vervalt bij eigen montage door opdrachtgever of montage door derden.
8. Normen Kozijnbeschadiging
8.1 De Kozijnenklusser streeft ernaar om alle kozijnen onbeschadigd en schoon op locatie te leveren en te monteren.
8.2 Ondanks alle zorgvuldigheid kunnen tijdens productie, transport of montage kleine beschadigingen ontstaan. Indien sprake is van schade, zal De Kozijnenklusser – waar noodzakelijk – zorgdragen voor herstel of vervanging van het product. Vervanging kan leiden tot vertraging in de levering of montage. Herstel is vaak mogelijk; kleine beschadigingen aan kunststofkozijnen kunnen doorgaans nagenoeg onzichtbaar worden gerepareerd met behulp van wax, lak en/of originele folie.
8.3 Bij de beoordeling van beschadigingen aan kozijnen gelden de volgende normen, conform afspraken binnen de branche en richtlijnen van onder andere VKG, SKG, NEN-EN12608 en NEN 7034-2:
- Binnenzijde: beoordeling vanaf 3 meter afstand, zichtbaar vanaf die afstand.
- Buitenzijde: beoordeling vanaf maaiveld, op minimaal 5 meter afstand en onder een hellingshoek van 45 graden.
- Lasnaden tussen mechanisch verbonden profielen mogen niet groter zijn dan 0,3 mm.
- Het verschil in vlakheid van gelijke profielontmoetingen mag niet meer bedragen dan 0,6 mm.
- Kleurechtheid: volgens NEN-EN12608 (in de massa gekleurd) of NEN 7034-2 (kleurlaag).
8.4 Indien opdrachtgever het niet eens is met de beoordeling van schade, zal De Kozijnenklusser zich beroepen op de gangbare normen en beoordelingsmethodiek zoals gehanteerd door relevante brancheverenigingen en onafhankelijke keuringsinstanties (zoals VKG en SKG).
9. Aansprakelijkheid & overmacht
9.1 Aansprakelijkheid is beperkt tot directe kosten tot maximaal de factuurwaarde, tenzij sprake is van opzet of grove schuld.
9.2 Geen aansprakelijkheid voor indirecte schade, zoals winstderving of gevolgschade.
9.3 Bij overmacht worden verplichtingen opgeschort; is uitvoering onmogelijk, dan kan de overeenkomst worden ontbonden.
10. Niet inbegrepen werkzaamheden
10.1 Afwerking aan de binnenzijde d.m.v. kunststof afwerklijsten (tenzij vermeld in de offerte).
10.2 Het herstellen van stukwerk dat buiten of binnen de dagkant loskomt als gevolg van slechte hechting is niet in de prijs inbegrepen. Kleine reparaties van vrijgekomen stuc-, schilder-,behang- of metselwerk is wel inbegrepen.
10.3 Aanpassingen als gevolg van niet voorziene bouwkundige constructies of verborgen gebreken.
10.4 Het vervangen van nieuwe binnen vensterbanken of buitendorpels zijn niet in de prijs inbegrepen tenzij specifiek in de offerte overeengekomen.
10.5 Kosten welke voortvloeien uit aanwezigheid van asbesthoudende materialen zijn in de prijsopgave niet opgenomen. Asbestverwijdering dient wettelijk door hierin gespecialiseerde bedrijven te worden uitgevoerd. De hieruit voortvloeiende kosten zullen apart in rekening worden gebracht.
10.6 Daar kunststof gevelelementen geen dragende functie kunnen vervullen, zullen toepassingen van die aard niet worden opgenomen.
11. Eigendomsvoorbehoud
Tot volledige betaling blijven de kozijnen eigendom van De Kozijnenklusser. Opdrachtgever dient dit te respecteren en derden hiervan op de hoogte te stellen.
12. Klachten en geschillen
12.1 Klachten over zichtbare gebreken: binnen 48 uur na levering; niet-zichtbare: binnen 14 dagen na ontdekking.
12.2 Klachten worden binnen 14 dagen beantwoord.
12.3 Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar De Kozijnenklusser is gevestigd.
13. Privacy / AVG
De Kozijnenklusser verwerkt persoonsgegevens in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het privacybeleid is op aanvraag beschikbaar. Indien noodzakelijk wordt een verwerkersovereenkomst gesloten.
14. Toepasselijk recht
Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.